בלוג
ניהול תקציב ביתי ניהול תקציב ביתי

משקי בית רבים בישראל מחפשים את הנוסחה אשר בזכותה הם יוכלו לחיות ברווחה כלכלית ואפילו להגיע לכדי עצמאות כלכלית. לשם כך חשוב מאד להתאזר בלא מעט סבלנות, לבחון באופן מקיף ויסודי את ההתנהלות הכלכלית של כל בני המשפחה ולעשות זאת תוך כדי ראייה לטווח ארוך. כל זה תוך כדי עשיה של ניהול תקציב משפחתי כאן מהותי לא רק ההווה ולעתיד יש השפעה רבה במיוחד. כאשר מתבצע ניהול הוצאות הבית בצורה חכמה, נכונה ויעילה, תוך מעקב אחר כל הוצאה, קטנה כגדולה – אפשר להגיע למצב שבו יש יותר הכנסות מהוצאות ולא נוצר גרעון שממנו קשה להשתקם באופן עצמאי.

 

הדרך לעצמאות כלכלית ולניהול תקציב ביתי רצופה בביצוע ניהול תקציב משפחתי נכון וזה דורש כמובן כמה שינויים מדורגים הקשורים לכל התחום הפיננסי והכלכלי של המשפחה חלק ניכר שניהול תקציב ביתי הוא – ניהול משק בית, הגדלת ההכנסות תוך הקטנת ההוצאות, חשיבה לטווח ארוך והתכוננות לאירועים או שלבים שיידרשו הוצאת כספים בסכום גבוה (רכישת דירה או בית, לימודים אקדמיים של מי מהילדים, נסיעה לחופשה ועוד). אין מדובר בפעולה אחת בלבד שיש לבצע אלא בתהליך ארוך שחשוב מאד להקפיד עליו לאורך זמן.

מדוע לבצע ניהול הוצאות הבית או ניהול תקציב ביתי?

כאשר מתבצע מעקב אחר כל סכום כסף שמשולם, ניתן לבצע בקרה על ההוצאות של כל בני המשפחה, להבין היכן ניתן לחסוך, מה מיותר ועל מה אי אפשר לוותר. בנוסף, על סמך נתונים אלה אפשר לבנות תקציב משפחתי אשר ישרת את כל המטרות הפיננסיות של משק הבית – הוצאות, חסכון, גובה הכנסות ואפילו הכנסות פסיביות שבאמצעותן ניתן יהיה להתקיים אפילו מבלי להסתמך על הכנסות מעבודה פיזית. התקציב המשפחתי מאפשר להציב מראה מול ההתנהלות השגרתית והיומיומית של בני המשפחה ולהבין באופן מושלם ומושכל איך הכי נכון להוציא או להכניס כספים.

המטרה של ניהול תקציב ביתי משפחתי, ניהול הוצאות הבית או ניהול תקציב משפחתי בנוגע להוצאות הבית כאמור היא הגעה הן לרווחה והן לעצמאות כלכלית, אך חשוב שהיא תהיה משולבת עם פעולות נוספות אשר ביחד תסייענה לראשי המשפחה ללמוד כיצד להתנהל בצורה נבונה. מומלץ לבצע את המעקב באמצעות תוכנה מקצועית או קובץ ממוחשב וקל יהיה קל יותר לבצע את החישובים הנדרשים לשם הבנה כלכלית מעמיקה.

לקביעת פגישה או שיחה ראשונית ללא עלות ! לתאום צרו קשר >