בלוג
איך לחסוך במים איך לחסוך במים

כולם היום מודעים למשאב המים שלנו ועל החשיבות שלו בחיינו. יש לנו אחראיות גדולה לא לפגוע בו ובהתאם לזאת גם לדעת איך לחסוך בו. חסכון במים זה לא רק למומחים, אלא לכל אחד, מקטן עד גדול. כל ליטר שנחסוך מצטרף למיליוני ליטרים שנחסכים ותורמים לסביבה שלנו. אז איך חוסכים במים ואילו שיטות כדאי לאמץ? להלן מספר עצות וטיפים לחיסכון במים של כולנו.

להקפיד לסגור ברזים

בעת צחצוח או שטיפת כלים או גילוח חשוב להקפיד לסגור את הברזים ולהשתמש בהם רק כשצריך. תמיד להעדיף את הדוש על פני המקלחת . הדוש מאלץ אותנו להיות פרקטיים להתקלח ולצאת ולא למלא את האמבטיה מידי יום. גם בעת הפתיחה של הברזים לשמור על לחץ מתון ולא גבוה שמזרים הרבה מים. את המכונית רצוי לשטוף באמצעות דלי מים ולא בצינור.

מכשירי חשמל שעושים שימוש במים

בבית יש לנו את מדיח כלים ומכונת הכביסה שעושים שימוש במים. אולי לא ידעתם אבל אלו מכונות שחוסכות במים ועדיפות על שטיפה בכיור ועל שטיפה של כביסה ביד (שזה למען ההגינות לא קורה כמעט). מעבר לחסכון במים יש גם חסכון בחשמל, זה מונע זיהום מי תהום, ופחות זיהום אוויר (תוצאה ישירה של פחות ייצור חשמל).

טיפ מעולה למי המקלחת

בעת ההמתנה למים החמים באמבטיה נצלו את המים הללו להשקיה או שטיפה של הבית.

 תקנו מה שצריך

במידה וגיליתם נזילה תקנו אותה. אם יש דליפה בשירותים גם חשוב לתקן זה יחסוך הרבה מים. ניתן לשמוע אם קיימת דליפה לפי הקול של פכפוך המים אחרי ההורדה. או להזמין מומחה לבדיקה. תתקינו ראש מים עם זרם חלש שיצמצם את הזרימה השוצפת.

בגינה שלנו

הגינה היא יעד שצורך מים והרבה. גם שם יש מגוון שיטות לחסכון במים. תבחרו צמחים שלא דורשים כמויות של מים וששורדים עם מעט מים. מערכת ההשקיה שתבחרו חשוב שתהייה חסכונית ויעילה כמו טפטפות ועוד. תדאגו להשקות בשעות הבוקר המוקדמות או הערב כך יש פחות בזבוז מים כתוצאה מהתאדות.

לקביעת פגישה או שיחה ראשונית ללא עלות ! לתאום צרו קשר >