בלוג
הוצאות חודשיות למשפחה הוצאות חודשיות למשפחה

היום כשמגדלים משפחה ונשאבים למציאות הדוחקת, ההוצאות לא נגמרות. גם היום יום הפך להיות מאוד אינטנסיבי ודי מהר שוכחים להיות עם יד על הדופק ומתחילים להוציא הרבה מעל מה שבאמת צריך. חשוב לשים לב להוצאות המשפחתיות ולדעת לנהל אותן נכון ובתבונה.

על מנת לבנות תקציב למשפחה ולראות לאן הכסף הולך ומאיפה מגיע כסף לחשבון מדי חודש, צריך לנהל את ההוצאות החודשיות באופן מסודר ברור. חשוב שהכל יהיה שחור על גבי לבן מול העיניים על מסך המחשב בתוכנת אקסל. כך תוכלו לבנות עמודות של הוצאות, הכנסות, תאריכים ועוד. למעשה כל מה שיכול להוות עבורכם הערכה ותמונה פיננסית מדי חודש של התנהלות של הכסף שלכם.

איך מזינים את ההוצאות?

הוצאות חודשיות הן כל ההוצאות של המשפחה, כמו לדוג' סכום שהולך על מזון מדי שבוע שניתן להעריך אותו פחות או יותר או לפחות לבדוק את כרטיס האשראי שאתו משלמים ולראות כמה בממוצע יוצא על מזון מדי שבוע. כשתתחילו לחלק את ההוצאות שלכם בטבלה תגלו שהן רבות מאוד ולא ייחסתם חשיבות לכמה כל דבר למעשה נחשב הוצאה. ברגע שתעשו זאת תקבלו הערכה וגם תשקלו מחדש האם אתם באמת זקוקים להוצאה הזו.

מה הן ההוצאות?

הוצאות שאותם תצטרכו להזין כוללות: ביגוד ונעליים על כל אחד. הוצאות חינוך, הוצאות שירותים (פלאפון, כבלים, אינטרנט), הוצאות שוטפות כמו (ועד בית, חשמל, גז, מים וארנונה), הוצאות של כלי כתיבה ומתנות לחברים. מטפלת, בייבי סיטר, צעצועים ומשחקים. הוצאות בילוי (מסעדות, קורסים). טיפוח אישי, הוצאות דלק, אחזקה של רכב, תחבורה ציבורית, הוצאות של ביטוחים, שכר דירה או משכנתא, חיסכון חודשי, הוצאות חוגים ועוד. את כל אלה חובה למלא כמה שיותר בסכום המדויק כדי שתקבלו את ההערכה המהימנה להוצאות החודשיות שלכם.

חישוב הוצאות חודשיות

לאחר שתזינו את כל הרובריקות בסכומים המוערכים, רצוי שיהיו הכי קרובים לסכום הנכון, אז תוכלו להתחיל לחשב מה ההוצאה החודשית הכוללת שלכם, ללא סטיות שעשויות להיות כמו יום הולדת לאחד הילדים, חגים כמו פסח או ראש השנה, אלו חגים שדורשים הוצאות רבות על מתנות ואירוח.

לקביעת פגישה או שיחה ראשונית ללא עלות ! לתאום צרו קשר >