בלוג
ניהול תזרים מזומנים ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים בצורה נכונה ונבונה יש לו חשיבות מאוד גדולה בכלכלת הבית או העסק. ניהול תזרים מזומנים הוא אינדיקציה מהימנה שמשקפת את המצב של המצב הכלכלי, אם הוא בעלייה או בירידה מבחינת תזרים של כסף. ברגע שיש חוסר של מזומנים זה עשוי להקשות על התנהלות העסק או כלכלת הבית השוטפת וליצור מועקה כלכלית.

איך לשלוט על תזרים מזומנים בצורה מדויקת?

תזרים המזומנים הוא ה"אויר" של כל עסק או משפחה. הוא צריך להיות ברור כדי שלא יעשו בו סטיות וטעויות בדרך. היום ניתן לנהל באמצעות תוכנה לתזרים מזומנים, תוכנה שמחשבת את התזרים באופן אוטומטי על פי הנתונים שהוכנסו מבעוד מועד. כך ניתן לקבל הערכה על פי כל הנתונים שהוזנו על מצב המזומנים- מה אמור לרדת, מה אמור להיכנס, מה נשאר בינתיים ולקבל צפי ברור ומדויק על מסך המחשב. זה מקנה לאדם תמונה ברורה של התזרים של הכספים שלו, על מה הולך הכסף ועל מה עתיד לרדת ואיך להמשיך לנהל את התקציב. ניתן בהחלט להשוות את זה לרואה חשבון אוטומטי שמנהל אותו.

כללים בניהול תזרים מזומנים

הערכה תמידית

צריך להעריך את הערכה לגבי הגבייה על מנת לדעת כמה הולך לצאת להוצאות שוטפות במהלך החודש. כשתשולם המכסה של התשלומים יש לבדוק בצורה ברורה את התשלומים בחודש הקרב. חשוב לזכור- עדיף להתמודד מול הוצאה גדולה מאשר לבקש ממנהל הבנק דחייה של חוב או כל בקשה אחרת שקשורה לחריגה.

תשלומים עתידיים

צריך לציין את כל התשלומים שעומדים להיכנס או לרדת כמו לדוגמא- משכורת, כרטיסי אשראי, תשלומים לכל מוסד או חוג או פעילות כלשהי. חיוב ריביות וכל העמלות שמצורפות לבנק. כל ההוראות קבע שקיימות (טלוויזיה, סלולרי חשבנות חשמל ומים וכו..)

התרעה מחריגה  כדאי להוסיף כלי כלשהו שיספק התרעה על כל חריגה לא צפויה בחשבון הבנק שלכם.

בדיקת התאמה – רצוי לבדוק את ההתאמה שיש על המחשב שלכם למה שיוצא ביתרה מדי שבוע. זה נותן גם סוג של אינדיקציה לתזרים המזומנים.

תשלום מסודר – רצוי וכדאי לשלם את כל התשלומים שלכם עד סוף החודש, ללא כל דחייה.

לקביעת פגישה או שיחה ראשונית ללא עלות ! לתאום צרו קשר >